Vote Company wint Cross Media Award


Op 19 april 2017 ontvingen we een Cross Media Award. In diverse vakmedia werd hierover bericht. Hieronder de inhoud van één van deze artikelen.


In Amsterdam zijn de jaarlijkse Cross Media Awards uitgereikt. Vote Company, de specialist in het organiseren van publieksverkiezingen, werd de grote verrassing van de avond. Zij wonnen op 19 april met de Verkiezing van het Mooiste Natuurgebied een Cross Media Award. Marcel Demper, co-founder van Vote Company, sprak in zijn bedankspeech over een 'geweldige waardering voor het instrument verkiezing'. Een instrument dat door steeds meer marketeers ontdekt wordt om diverse marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren.

 

Verkiezingen zijn hot

Vote Company bestaat sinds 2010 en is volledig gespecialiseerd in het ontwikkelen, organiseren, faciliteren en groot maken van publieksverkiezingen. 'Steeds meer marketeers leren de kracht van een verkiezing kennen. Hoe stemmers in beweging komen, de bevlogenheid van genomineerden, de roem voor de winnaars, de aandacht van de media, de grote deelbaarheid van een verkiezing via social media en de grote commerciële waarde van een verkiezing. Kortom, verkiezingen zijn hot en wij weten als geen ander hoe je een verkiezing als middel optimaal kunt inzetten en benutten. Het winnen van deze Cross Media Award is voor ons de bevestiging dat onze aanpak door mensen uit het vak is opgevallen. We zijn natuurlijk erg trots om deze award te winnen.', aldus Marcel Demper van Vote Company.

 

Marktleider

Vote Company groeit hard. Ze realiseren voor opdrachtgevers onder meer de Musical Awards, de Zoover Awards, de verkiezing Clubhelden van de amateursport, de Dutch-IT Awards en de Leraar van het Jaar Verkiezing. En dus ook de verkiezing het Mooiste Natuurgebied, die in 2016 in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken is gerealiseerd en waarmee Vote Company nu een Cross Media Award heeft gewonnen.

 

Verkiezing Mooiste Natuurgebied

Belangrijkste doel van deze verkiezing: de natuurgebieden in Nederland op de kaart zetten en de bekendheid van deze gebieden te vergroten. Daarnaast heeft de verkiezing geresulteerd in een waardevolle e-maildatabase van natuurfans. De resultaten van de campagne zijn uitstekend met onder andere de bekendmaking van de winnaar live in De Wereld Draait Door, meer dan 400 online en offline publicaties (waaronder NOS, AD, NRC, De Volkskrant, De Telegraaf, NU.nl RTL Late Night), 87.903 stemmers en ruim 31.000 views op online video's met Floortje Dessing. Het winnen van deze Award is voor Vote Company bijzonder omdat zij met haar verkiezingen doorgaans andere uitblinkers een podium biedt en dan nu in eens zelf op het podium stond om een award in ontvangst te nemen.

ANDEREN OVER ONS

"Door ons partnership met de Verkiezing van het Gezelligste Terras hebben een mooi aantal horeca-ondernemers contact met ons opgezocht. Waardevolle en warme leads."

 

Maaike van Wegen
Brand Manager Orangina Bickery Food Group B.V.

"De verkiezing van het leukste restaurant is een goede en leuke manier om deze klantengroep op een andere manier in de spotlights te zetten."

 

Edwin Tunnissen
Head of Target Group Management Horeca bij Makro

 

"Positieve aandacht voor het onderwijs en docenten in de gemeente Rotterdam, daar heeft Vote Company een goede verkiezingswebsite op maat voor neer gezet."

 

Arne Mooi
Projectleider Gemeente Rotterdam

"Als retail partij hebben we met door middel van een verkiezing van Vote Company een symphatieke activatie gedaan, die erg gewaardeerd werd door onze franchise-ondernemers en klanten. Vooral de mogelijkheid om op lokaal niveau te communiceren was voor ons van groot belang."

 

Alfred Dekker
Manager Communicatie Spar Supermarkten

"We hebben met ons restaurant ongelofelijk veel media aandacht gehad door de verkiezing. Van de lokale huis-aan-huisbladen, regionale televisiestations tot en met een interview met Evers Staat op bij Radio 538. En, niet onbelangrijk, het heeft ook heel veel extra reserveringen opgeleverd”

 

Pedro Klooster
Eigenaar van Restaurant De Huiskamer in Ansem

"De Verkiezing van de Leukste Bakker brengt ons een communicatietraject binnen de branche, uitstekende content en honderden extra kwalitatieve bezoekers op onze vakbeurs Bakkersvak"

 

Bas van Gent
Group Exhibition Director bij Easyfairs

Vote Company BV
's-Gravelandseweg 65
1217 EJ Hilversum

Tel.nr. 085 06 54 618

 

Marcel Demper
marcel@votecompany.nl
Tel.nr. 06 25 24 48 84

Wilfred Romijn
wilfred@votecompany.nl
Tel.nr. 06 11 75 11 21