De verdienmodellen van een verkiezing

Een verkiezing hoeft geen geld te kosten? Klopt, u kunt zelfs geld verdienen met het organiseren van een verkiezing! Want er zijn diverse mogelijkheden om inkomsten te genereren. Zowel direct als indirect. Maar hoe dan? Vote Company organiseerde onlangs een inspiratiesessie voor iedereen die een verkiezing organiseert met als onderwerp: “De verdienmodellen van een verkiezing”. 

 

Kennissessie 

Vanuit de praktijkervaring van tientallen verschillende soorten verkiezingen die Vote Company in de afgelopen jaren organiseerde (met meer dan 5.000.000 uitgebrachte stemmen) én een analyse die Vote Company maakte van meer dan 500 verkiezingen vertelden Marcel Demper en Wilfred Romijn tijdens de kennissesie over de verdienmodellen van een verkiezing. Zij hanteerden daarbij beproefde methodes vanuit het Business Model Canvas. Tijdens deze sessie leerde men ook meteen welke businessmodellen toepasbaar zijn op de eigen verkiezingen. Ook kwamen de best-practices van de succesvolste verkiezingen aan bod en kreeg men een flinke dosis inspiratie waarmee men een eigen verkiezing kostendekkend of zelfs winstgevend kan maken.

Waarom?

Steeds meer organisaties, bedrijven en brancheorganisaties leren de kracht van een verkiezing kennen. Hoe een branche in beweging komt, de bevlogenheid van genomineerden, de roem voor de winnaars en de aandacht van de media. Toch is het voor organisatoren van verkiezingen vaak nog lastig om een een verkiezing kostendekkend of zelfs winstgevend te maken. Juist die kennis werd tijdens deze sessie gedeeld.

Kennissessie gemist maar toch meer weten? Neem contact met ons op